Annons:
Etikettkrukväxter
Läst 1776 ggr
dragonstar
2011-10-21 14:15

Örter innomhus

Jag tog nu in mina örter och hoppas att odm ska trivias i mitt köksfönster. nu undrar ajg om ni kanske har liet tipps på hur man ska kkunna få örterna att trivas?

Funderar på att köpa en hängande lampa i fönstrer som avger ljus som får dom att växa. Vet nte vad det skulel vara har ni några tipps?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Bjornen
2011-10-21 21:08
#1

Det är viktigt om man tar in växter att de tillvänjs för inomhustemperaturen. De växter som normalt har vinterförhållande är svåra eller mycket svåra att odla inomhus under vintern, särskilt när de tidigare stått utomhus.

dragonstar
2011-10-22 11:41
#2

Okej, jag ställe in dem i köket bara, inte så smart kanske men ville inte att fråsten skulle ta dem. Vet inte hur det är med dessa örter de måste ju var fleråriga antar jag.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AnnicaB
2011-11-08 09:45
#3

De flesta örterna övervintrar på friland utomhus. Åtminstone ett undantag är basilika - den överlver inte en frostnatt :)

Har dock inga tips till dig. Misslyckas alltid med örter inomhus.

*** Qui vivrqa verra ***

Bjornen
2011-11-10 20:46
#4

Basilika tål nästan inte ens +10  grader. Bland de fleråriga örterna är rosmarin och riktig timjan svår att övervintra i Sverige under normal vinter. Men många andra kan vara bekymmersam i våta jordar och i zonlägen över 5.

Upp till toppen
Annons: