Annons:
Etikettkrukväxter
Läst 4990 ggr
Aribigga
11/19/11, 9:22 AM

Favorit

Vilken är er favoritväxt? Både blommande, gröna, inomhus och utomhus, vilken är er absoluta favorit?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
Naznaz
11/19/11, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min är hjärtat på tråd!Glad

Kram/Naznaz

Aribigga
11/19/11, 8:12 PM
#2

Det är en mycket gullig växt tycker jag också :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Naznaz
11/19/11, 8:15 PM
#3

Så fantastisktKyss

Kram/Naznaz

Bjornen
11/19/11, 10:13 PM
#4

Det är många som är mina favoriter. Jag tar någon i högen som t.ex. olika arter av Mertensia (sv. fjerma). Bland krukväxterna kanske pingstkaktus som jag äntligen fått tag i sticklingar av och det är omkring 40 år sedan jag såg den sist.

Aribigga
11/20/11, 10:04 AM
#5

Mertensian var ju helt underbar, förstår att du tänkte på den :) Det är en utaväxt väl? Hur, var och när sår man dem? Blev sugen på att ha dem i trädgården i sommar om de inte är alldeles för svåra.

Hur ser en pingstkaktus ut? Jag försökte googla det men det gick sådär.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Bjornen
11/21/11, 6:59 AM
#6

Mertensia är ett släkte med omkring 15 arter. Jag har 2-3 arter i trädgården.

Pingstkaktus är en äldre sort av rosenkaktus (Hatiora rosea) med lite mindre blommor och något mindre blad.

Annons:
penphotography
12/4/11, 10:49 PM
#7

Orkide, kanske för att det är enda blomman som jag inte lyckats ta död på (ännu). Flört

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Aribigga
12/5/11, 5:44 AM
#8

Orkideér är bra på det sättet :D

lurvponnyn.vimeddjur.se

penphotography
12/5/11, 8:30 AM
#9

Ja, det är otroligt vad seglivade de är! Flört Tur för mig annars skulle det se tomt ut i fönstren… Glad

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Arny
12/12/11, 6:14 PM
#10

Jag älskar Hibiskusar, både inne och friland. Orkidéer, då mest Vandor, Phalaenopsis och Dendrobium.

Trädgårdsrosor som doftar mycket är underbart! Och clematis såklart =)

Ceciliaolucifer
12/13/11, 1:58 PM
#11

Okideer! Men jag har en blomma hemma, eller ja, en grönväxt rättare sagt som jag köpte när jag flyttade hemifrån. Han har överlevt allt. Ska se om jag har en bild på hnm :-)

Aribigga
12/14/11, 6:14 PM
#12

Ja ta en bild så kan vi se om man känner igen den :D

lurvponnyn.vimeddjur.se

Anett Lindbom
12/25/11, 11:50 AM
#13

Bland uteblommorna så är det nog ringblomma som är min favorit & inne har jag många favoriter men främst Saintpaulior och sedan Hoyor & Orkidéer,, Jag har några Svärmorstungor som har hängt med i alla år, dom kanske inte är de vackraste men dom doftar underbart när dom blommar,

Annons:
liliane
1/10/12, 10:54 PM
#14

Körsbärsbenved är nog den jag gillar allra mest!

Bruden-Mbuti
1/18/12, 4:55 PM
#15

har många men väljer väl tre då.

rosa pelargon, doktor näslunds hälsoblomma och novemberkaktus(är efter min mormors kaktus. min mamma fick ärva mormors som jag tagit skott ifrån. mormor i sin tur tog skott ifrån sin mormor. alltså är ursprungskaktusen några hundra år om den ännu finns. det sägs att den kom från usa när en släkting som utvandrat var på besök ).

kom på en favorit till min mans vita ampellilja. det skott han tog har nu 30år på nacken och är taget ifrån hans mors lilja som hon tagit ifrån sin mormor. så även där har vi en gammal trotjänare.

julklappen
1/19/12, 12:20 PM
#16

Bananplanta,Liljor i alla slag,Prästkragar,Blåklint,Rosor,och många många fler.(det finns såååå många och alla är de vackra på sitt sätt)

Upp till toppen
Annons: