Annons:
Etikettbröllop
Läst 2447 ggr
Afturelding
2012-12-30 13:58

Kostnadsidé för lila rosor.

Hej!

Jag sitter här och försöker planera bröllop, och eftersom att jag vill vara ute i väldigt god tid så är såklart blommorna inget undantag, för även om jag inte kan köpa dem nu så vill jag veta vad jag kan förvänta mig i pris.

Vi gifter oss den 29e juni, och jag vill helst binda blommorna själv. Men eftersom att jag så väldigt gärna vill ha lila rosor i min brudbukett så kan jag inte direkt gå och plocka dem längs landsvägen. Jag har tänkt mig ett 30-tal stycken, så att tärnbuketterna matchar och som dekoration på tårtan.

Vad kan jag räkna med att ge för dem om jag beställer via florist?

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Åsa S
2012-12-30 15:26
#1

Väldigt svårt att svara på eftersom lila rosor inte är lika lätta att få tag på som vanliga färger på rosor + det finns ju olika storlekar och kvaliteer, + priserna varierar dag för dag eftersom inköparna köper på auktioner så ju fler som vill ha lila rosor desto högre pris får du betala så inte ens en florist kan tala om vad priset på rosen blir om 2v el dyl. (du bör vara ute i god tid och beställa).

+Du vet väl att det sägs vara otur att binda sin egen brudbukett, är utbildad florist själv men skulle aldrig binda min egen brudbukett ifall jag någonsin hamnar i den situationen.

Afturelding
2012-12-30 15:39
#2

Givetvis är det väldigt stor skillnad, men något spann bör det väll finnas? Om än väldigt stort sådant. De ska vara ganska små, och kvalitén ska vara så god att de klarar av att vara fina i två dagar.

Jag är inte ett dugg vitskeplig, och tycker om att göra allt jag förmår själv, oavsett om det är vardag eller bröllop :) Som jag ser det så betyder det mer otur att jag inte får göra det jag vill.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: