Annons:
Etikettplanteringar
Läst 6287 ggr
spikes
3/19/10, 12:12 PM

Papaya träd?

Hej!

Jag har nyss skrivit samma fråga inne på trädgård,för jag satte 2 papaya kärnor för någon månad sedan..bara på kul…

Nu har det kommit upp en stor planta som ser ut som ett träd med långa blad,en till är på väg.

Finns det någon härinne som har erfarenhet av sådana?

MVH

Lena

Annons:
Linn
3/21/10, 9:57 AM
#1

Har tyvärr ingen erfarenhet av sånt här men det verkar som att det har gått väldigt fort eller? Kan du inte lägga upp en bild?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

spikes
3/21/10, 10:05 AM
#2

1,Jo jag kan fota den under dagen,och ja det gick snabbtFörvånad,men jag fick tips inne på trädgård som jag tänkte följa uppGlad.

Linn
3/21/10, 10:10 AM
#3

vad fick du för tips då?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

spikes
3/21/10, 10:21 AM
#4

Kopierar detta,tillägget blir att man kan ha dem i kruka och då blir dom inte lika höga 3m ca,så det tänkte jag pröva med.

Det är en tropiskväxt som inte gillar kyla, alltså vill ha varmt och ljust åretrunt, gärna extraljus på vintern. låt den torka upp lite inann du vattnar igen. under vår-sommar-höst så ge den näring 2-3gånger per månad. har du växthus eller inglasadbalkong/altan/uterum så kan du ha den där under den varma årstiden annars vill den helst inte ha under +18c +15c.

det växer snabbt och kan blomma efter 3-10år. oftast behövs det två plantor om man vill ha frukt. men det finns också fröplantor som får dubbelkönade blommor men även om man får dubbelkönade är det bra att korspollinera.

spikes
3/21/10, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer bilder,den lilla grejen som petar upp i krukan är den andra kärnan som nu börjat groGlad.

spikes
3/21/10, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

nr2

Annons:
Linn
3/21/10, 6:08 PM
#7

Låter riktigt spännande! Håll oss gärna uppdaterade om hur det går med den, vill gärna se fler bilder senare igen.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

spikes
3/21/10, 9:00 PM
#8

7,Javisst kan jag göra det,har även lagt till denna sajt som favvo nuFlört

Linn
3/22/10, 9:39 AM
#9

vad roligt, välkommen som medlem här då Skrattande

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

winjarra
3/21/15, 1:48 PM
#10

Hej Spikes,  ser vackert  ut måste jag säga, dock det du visar i din bild är i själva verket en Mango, Papaya bladen är helt annorlunda, de liknar en japansk lönn.
Jag har själv mango som jag har odlat från frö, väldigt roligt. Just nu experimentera jag med Lychee, fått en att växa än så länge..
Leva Mangon fortfarande ?

Mvh

Steve

annia1
3/27/15, 10:41 PM
#11

winjarra den här sajten är inte aktiv och just de två som skrivit i tråden har inte varit inloggade på länge så de lär inte läsa ditt svar.

Vet inte vad du är intresserad av mer än att du verkar vara intresserad av blommor och då finns det tre sajter. Trädgård och balkongodling och en helt ny som heter neofinetia. Men om du kikar längst ner på sidan så ser du många sajter så du kanske hittar andra sajter som är intressanta för dig.

.

Upp till toppen
Annons: